Час читання: 6 хв.
Контент-стратегія – це план для створення, розміщення та просування вашого контенту. Незалежно від того, чим займається ваша компанія, власна контент-стратегія допоможе просунути ваш бренд, утримати постійних клієнтів та зацікавити нових.
У цій статті ми наведемо 6 кроків, слідуючи яким, ви навчитесь створювати якісний контент, збільшите трафік та зробите свій сайт WordPress успішнішим.
1. Визначте головну мету
Чи замислювались ви, навіщо вам взагалі потрібно розміщувати контент на своєму веб-сайті? Відповідь на це запитання випливає із загальної місії вашого сайту чи бізнесу.
Частіше за все, контент розміщують з метою:
- Надання необхідної інформації щодо продуктів та сервісів компанії, аби розвіяти сумніви потенційних клієнтів;
- Розповсюдження свого бренду для залучення нових клієнтів;
- Підтримання зв’язку з клієнтами з метою подальшої співпраці чи здійснення продажів.
Чітко визначена мета має критерії, які допоможуть контролювати успішність її досягнення. У якості критеріїв можуть бути показники зростання кількості продажів, місячний прибуток, активність відвідування сайту або кількість постійних клієнтів.
Кожна одиниця контенту має донести до читачів заклик до дії, яку визначає поставлена мета.
2. Виділіть цільову аудиторію
Контент не спрацює вам на користь, якщо привертататиме увагу нецільових користувачів. Тому на цьому етапі важливо зрозуміти на яких саме людей розраховано ваш бізнес.
У цьому вам допоможуть наступні запитання:
- Хто має читати ваш контент та стати вашим клієнтом?
- Які їх потреби та вподобання?
- Що та де вони шукають?
- Навіщо їм інформація, яку ви розміщуєте?
Відповівши на ці запитання, ви зможете скласти повний портрет особистості вашого потенційного клієнта. Це допоможе вам розглянути свій контент з його точки зору: Чи є він корисним? До чого закликає?
3. Оберіть формат контенту
Після того, як ви усвідомили, на яких людей буде сфокусовано ваш контент, настав час дізнатись, який саме формат зацікавить їх більше. До основних типів контенту відноситься:
- Текстовий контент (статті в блозі, електронні книги, тематичні дослідження, інструкції);
- Графічний контент (інфографіка, фотографії, презентації, зображення);
- Інтерактивний контент (анімація, тести, ігри);
- Відеоконтент (навчальні відео, онлайн-лекції, відеоблоги, онлайн-відгуки, інтерв’ю);
- Аудіоконтент (подкасти, лекції, аудіокурси).
Спробуйте розмістити різні типи контенту на своєму сайті WordPress та проаналізуйте, який з них отримає більше відгуків від аудиторії. Сфокусуйтесь на цьому форматі, але не відмовляйтесь від інших. Різноманітний контент зробить ваш сайт цікавішим для вже існуючих та для потенційних клієнтів.
4. Проаналізуйте контент контурентів
Працюючи над планом розвитку для власного сайту, слід проаналізувати прийоми, якими користуються ваші конкуренти. Це допоможе вам запобігти зайвих помилок та зберегти час. Якщо статті конкурентів користуються популярністю серед ваших потенційних клієнтів, варто взяти з них приклад та зробити ще краще.
5. Складіть розклад публікацій
Якщо ви виконали попередні етапи, то ви вже добре знаєте, що ви будете створювати, для кого та у якому форматі. Тепер усе це потрібно згрупувати у таблицю. Добре спланований календар публікацій допоможе вам:
- Завчасно готувати публікації відповідно до значимих дат та подій;
- Керувати ресурсами створення та просування контенту;
- Оптимізувати процес пошуку нових ідей;
- Відстежувати успішність контенту за заданими метриками.
Ваша таблиця може складатись з таких розділів:
- Назва/Опис (заголовок статті, опис ідеї для відео);
- Статус (на якому етапі знаходиться ваш контент: планується, у процесі, опубліковано);
- Дедлайн (коли виконавець має завершити роботу над контентом);
- Дата публікації (коли контент буде розміщено);
- Тип контенту (у якому форматі буде створено контент: інфографіка, відео-лекція, стаття);
- Виконавець (хто відповідає за створення контенту);
- Цільова аудиторія (на кого розраховано публікацію);
- Просування (канали просування контенту);
- Теги (ключові слова, мета назва та опис);
- Метрики (показники для відстеження активності користувачів: трафік, конверсії, перегляди).
Подбайте про те, щоб вашу таблицю було легко редагувати та оновлюйте її при необхідності. Надайте доступ усім зацікавленим співробітникам та заохочуйте їх ділитись своїми ідеями.
6. Продумайте стратегію просування контенту
Останній етап розробки контент-стратегії є найважливішим. Адже навіть найкращий контент нічого не вартий, якщо його ніхто не побачить. Ось кілька каналів для просування вашого контенту:
- Пошукові системи. Відвідувачі, які прийшли до вашого сайту завдяки пошуку в інтернеті, відносятся до органічного трафіку. Це один з найкращих способів просування контенту, адже це безкоштовно та відбувається без вашої участі. У цьому вам допоможуть плагіни WordPress для SEO оптимізації.
- Соціальні мережі. Це, мабуть, найшвидший спосіб розповсюдження контенту. Додайте кнопки соц. межер на свій сайт WordPress, щоб читачі мали змогу поділитися вашими публікаціями у зручний для них спосіб.
- Е-mail розсилка. Цей спосіб є найпопулярнішим для залучення уваги цільової аудиторії. Адже добровільно підписавшись на ваш сайт, відвідувачі демонструють свою довіру та зацікавленість у вашій роботі.
- Гостьові пости. Домовтесь про розміщення свого контенту на популярних сайтах, що спеціалізуються на вашій тематиці. Вони отримають корисний та унікальний контент від вас, а ви – нових відвідувачів.
- Платна реклама. Ви можете заплатити за розміщення банерів чи контекстної реклами для швидкого залучення нових відвідувачів.
Кажуть, що раніше компанії витрачали 80% зусиль на створення контенту і тільки 20% – на його просування, а зараз усе робиться навпаки. Експериментуйте з різними каналами, відстежуйте результати та знайдіть свій ідеальний баланс між розробкою та просуванням.
Якісний контент – це те, заради чого відвідувачі приходять на ваш сайт. Отже, навчитись створювати контент-стратегію – це першочергова задача для всіх, хто хоче зробити свій сайт успішним та ефективним.
Звісно, недостатньо розробити стратегію один раз і вважати, що діло зроблене. З часом ваші цілі та інтереси клієнтів можуть змінюватись, тому час від часу вам доведеться повторювати цей процес та коректувати свою стратегію. Однак, повірте, ваші зусилля не будуть даремними!